Säkerheten framför allt!
Motorsport kan vara farligt.
För att undvika allvarliga skador är vi noga med säkerhet och vidtar flera säkerhetshöjande åtgärder.
Helgens mekande gick i mycket ut på just säkerhet.
Airbagen togs bort.
Risken för att vi kommer för nära någon annan bil är stor och vi är inte så sugna på att ha en explosion i bilen.
Explosioner är farliga.
Och naturligtvis tog vi även bort säkerhetsbältena.
Bak.
De väger för mycket för att de ska vara intressanta att dra runt på.
Minskad vikt förkortar bromssträckan och minskar därmed risken för sammanstötning med andra bilar.
För att undvika allvarliga skador är vi noga med säkerhet och vidtar flera säkerhetshöjande åtgärder.
Helgens mekande gick i mycket ut på just säkerhet.
Airbagen togs bort.
Risken för att vi kommer för nära någon annan bil är stor och vi är inte så sugna på att ha en explosion i bilen.
Explosioner är farliga.
Och naturligtvis tog vi även bort säkerhetsbältena.
Bak.
De väger för mycket för att de ska vara intressanta att dra runt på.
Minskad vikt förkortar bromssträckan och minskar därmed risken för sammanstötning med andra bilar.
Dessutom gjorde vi ett av de viktigaste säkerhetsmeken som kan göras på en Alfa 156.
Alfa har ju konstruerat bilen för mekaniker med en maxlängd kring 168 cm eller något åt det hållet.
De har inte på något sätt haft resliga nordbor i åtanke och efter att ha slagit i huvudet ett par gånger bestämde vi oss för att lösa problemet.
Vi låter bilderna tala för sig själva.
Före
Alfa har ju konstruerat bilen för mekaniker med en maxlängd kring 168 cm eller något åt det hållet.
De har inte på något sätt haft resliga nordbor i åtanke och efter att ha slagit i huvudet ett par gånger bestämde vi oss för att lösa problemet.
Vi låter bilderna tala för sig själva.
Före

Efter

Kommentera här
Trackback