LIVESÄNDNING


Sista Åket, Pulverkungen, Tower of Power, Team Understeer, Team Bubbelgumquties
Direkt från Mantorp Park

LIVESÄNDNING


Team Risariggen, Hanky Panky, Geschwindts Racing, Djungelns lag, Team Thunder, Screaming Pistons
Direkt från Mantorp Park

Vinnarna!

Vi är stolta att få presentera vinnarna av "Volvo Originell Cup"
 
Sista Åket instiftade i år ett nytt pris, VOC, Volvo Originell Cup, en tävling bland de lag som körde bakhjulsdrivna Volvo.
 
Att med en bakhjulsdriven Volvo försöka köra fler varv än de japanska GTi:er som susar runt banan likt uppretade bålgetingar är lönlöst, bättre då att utlysa en ny "match-i-matchen".
 
De första vinnarna av VOC blev "Killer Benz" ett lag som varje gång de varit med kört Mercedes.
Så var tanken även denna gång men då deras Merca rasade ett par dagar innan rejs blev det till att ratta Volvo 240 istället.
Och som de rattade...
 
Över 600 varv, med en bästa varvtid neråt 1:56:XX
 
Vi var djupt imponerade över hur de lyckades köra så fort med en Volvo 240 GL.
 
Ett stort grattis till de lyckliga vinnarna!
 
 
 
 

Det kommer mera!!

Var inte oroliga, det kommer inom kort ett referat från helgens bravader.
 
Lite kortfattat kan vi väl säga att det gick sisådär.
Eller kanske rent utav ännu sämre. I varje fall för oss.
 
Men vi var ju inte ensamma på banan, det korades en vinnare även detta rejs.
Vann gjorde Gokarting 2, som körde en, ja gissa...
 
Mazda 323, 1.8i 16V DOHC
 
Ett stort grattis till vinnarna!! 
 
Precis som vi tidigare sagt så är japanska GTi:er säkra kort.
 
Om Volvo säger vi så här:
 
Volvo är bra säkra, men inte säkert bra.
 
Under tiden ni väntar på att få läsa mer om rejset så rekommenderar vi en film vars budskap tål att upprepas. Igen. Och igen.

Mörkret börjar falla över Mantorp

Vår nya bil rullar på bra. I skrivande stund är Anders ute och kör. Flera team har tyvärr redan fått packa ihop. Ni kan följa våra varvtider på http://amigoo.se/heat/8630

Snart börjar det!!

Nja, det har faktiskt redan nbörjat. För oss i Sista åKet blev det dock en snöplig start. Bilen rasade redan i kvalet. Japp, vi är på plats, vi är dock med som säkerhetsbil, vi är inte med och tävlar i det här rejset. VVi har nu fixat en annan bil och den är just nu ute och rulla för fullt.

Livesändningar, mars 2013

Precis som tidigare år kommer det sändas live från rejset.
 
Flera lag filmar med en smartphone och streamar med hjälp av apparna Bambuser och/eller Ustream.
 
För att göra det enkelt att hitta tillbaka hit, även när det fylls på med nya inlägg, så kommer den flytande rutan till höger innehålla en länk till det här inlägget.
 
Ljudet från de olika sändnigarna kan justeras individuellt, det går att lyssna på alla samtidigt men det går också att stänga av ljudet på samtliga eller att bara lyssna på någon eller några av dem samtidigt.
Ljudet justerar ni i höger nederkant av varje "skärm", se staplarna till höger om den lika högtalarikonen.
 
Först ut är vi själva, Sista Åket Racing. Vi är ju inte med i rejset i år men kommer självklart att följa rejset på något sätt. Här kan ni se hur vi följer åkarna ute på banan.
 

Här nedan kan ni följa Team Understeer som kör den mest framgångsrika bilmodellen i Skrotbilsrejset hittills, en Mazda 323 1.8i DOHC
 
 
Pulverkungen Racing, alltid snabba, inte alltid hela hela rejset... Som vanligt rattar de en Mitsubishi Colt GTi
 
 
 
Team Najs, tidigare lag Pennybridge, byter inte bara nam utan även bil. De kommer med en Volkswagen Jetta, 75 hk. Startfältets motorsvagaste bil?
 
 
Tower of Power, återigen i en Mazda 323. De brukar ha problem med överhettning, den här gången verkar dock snön ligga kvar på banan så det går kanske bättre den här gången?
 
 
Team Hack i Hältror likt Sylvia Vrethammar på det spanska tempramentet och rattar en Seat Ibiza GTi.
 

Video streaming by Ustream
 
Team Bubbelgum Quties, förra året bytte de motor mitt under rejset, i år kör de japanskt, Mazda istället för Rover. Ett klokt val?
 
 
Rehabracing, kör som så många andra en Mazda 323.
 

Har vi belägg...

...för alla våra tvärsäkra påståenden?

Nej.

Men det kommer inte bromsa oss från att fortsätta att slänga ut oss påståenden lika tvärsäkert framöver.

Belägg har vi dock.
Och de används för att bromsa oss.

Vi har nu testat att ta användningen av dem ett steg längre, försökt hitta sätt att få dem att räcka ännu längre.

Se bilderna nedan, det är samma belägg på båda bilderna, vi har bara testat att vända dem ut och in.
Det kanske fungerar med kalsonger men inte med bromsbelägg.
 


RSS 2.0
Besök mig/Rösta på mig på SvenskaSajter.com!