Supervalåret, del 3
Nu när vi har rett ut några av de mer grundläggande strategierna vid val av bil börjar det bli dags att gå in på detaljerna.
Det är inte så bara att bara springa iväg och köpa första bästa kärra. Det har Englakören provat och det slutade med att deras bil nr 2 i rejset också havererade.
Vid val av bil ska man vara grundlig.
Vi i Sista Åket har satt upp en rad kriterier som ska stämma in på den bil vi slutligen väljer.
1. I vilken miljö har bilen vistats?
När vi köpte vår förra bil såg det ut så här utanför dess dåvarande garage:
När vi köpte vår förra bil såg det ut så här utanför dess dåvarande garage:

Ganska uppenbart att bilarna där har fått gå lite för hårt och lite för länge, vi borde tagit de singalerna på allvar.
Vår förra vinnarbil däremot...
Den hämtades hem från en sådan här miljö:

2. Vilka egenskaper ska man söka för att finna en riktig vinnarbil?
Bilen måste vara lätt att pimpa snyggt.
I årets rejs har kraven på pimpning blivit tydligare och då duger det inte att köpa en svårpimpad bil.
Många lag kan köra fort, få kan pimpa bra. Skillnaden mellan en andra plats och en plats i bottenträsket kan alltså vara hur ni kan pimpa er bil.
Bilen i bilden nedan måste vara en av de mest svårpimpade någonsin, se hur fult det blev.
Bilen måste vara lätt att pimpa snyggt.
I årets rejs har kraven på pimpning blivit tydligare och då duger det inte att köpa en svårpimpad bil.
Många lag kan köra fort, få kan pimpa bra. Skillnaden mellan en andra plats och en plats i bottenträsket kan alltså vara hur ni kan pimpa er bil.
Bilen i bilden nedan måste vara en av de mest svårpimpade någonsin, se hur fult det blev.

Bättre då att stilla visa sin beundran för tävlingsledningen:

Givetvis finns det mer att fundera på inför val av bil och har ni följt med oss hit och följer de råd ni fått hittills så kommer ni kunna hitta en bil ni i varje fall kommer topp-10 med.
Vill ni upp på pallen får ni noga läsa kommande tips.
Vill ni upp på pallen får ni noga läsa kommande tips.
Kommentera här
Trackback