Vad blir det nästa gång?
Sista Åket har hittills kört Mazda 323.
Resultaten så här långt är:
En 1:a plats, en 2:a plats (där vi faktiskt körde flest varv) och nu senaste då vi efter 522 varv, med 12 varvs ledning, tvingades bryta.
Inget annat lag har skördat större framgångar i Skrotbilsrejset.
Mazda 323 verkar således vara bra bilar (och vi verkar vara ett rätt bra lag).
Men skrotbilsrejs kör man ju för att ha roligt.
Och kanske vore det roligt att köra något annat?
När teamet bildades satte vi upp kriterier för vad för bil vi skulle köra.
Kriterierna som gällt sedan dess är:
- Hög tillförlitlighet
- Låg vikt
- Hög effekt
- Lätta och kul att köra och därmed framhjulsdrivna.
- Lätta att hitta reservdelar och mekartips till.
- Rimligt lätta att hitta för max 5000 kr.
Ganska snart inser man att någon japansk bil från början av 90-talet är ett vettigt val och ganska givet är då Mazda 323 en av de kandidater som utmärker sig mest.
Vi har försökt hitta andra bilar.
En Colt GTi, 1992-1996 hade varit grymt kul att köra men vi kan inte hitta dem för 5000 kr.
Inte ens för 5000 otroligt hårt prutade kronor.
En Honda Civic eller CRX hade varit riktigt fint.
Och som minst med 125-hk VTEC-motor.
5000 kr?
Inte omöjligt men då har de haft 42 ägare, ingen över 21 och samtliga har försökt förbättra bilen lite för mycket.
Ska vi gå ifrån våra kriterier?
Ska vi prova något annat än japanskt?
Kan det vara kul att känna hur de drivande hjulen skickar kraften från motorn åt ett helt annat håll än dit vi ska, dvs börja köra bakhjulsdrivet?
Ni som har bra förslag på kul bilar, berätta gärna för oss så ska vi värdera era förslag och kanske, kanske köra något annat i kommande rejs.
Under tiden, försök se er mätta på den här bilen, vi lyckas inte...

Resultaten så här långt är:
En 1:a plats, en 2:a plats (där vi faktiskt körde flest varv) och nu senaste då vi efter 522 varv, med 12 varvs ledning, tvingades bryta.
Inget annat lag har skördat större framgångar i Skrotbilsrejset.
Mazda 323 verkar således vara bra bilar (och vi verkar vara ett rätt bra lag).
Men skrotbilsrejs kör man ju för att ha roligt.
Och kanske vore det roligt att köra något annat?
När teamet bildades satte vi upp kriterier för vad för bil vi skulle köra.
Kriterierna som gällt sedan dess är:
- Hög tillförlitlighet
- Låg vikt
- Hög effekt
- Lätta och kul att köra och därmed framhjulsdrivna.
- Lätta att hitta reservdelar och mekartips till.
- Rimligt lätta att hitta för max 5000 kr.
Ganska snart inser man att någon japansk bil från början av 90-talet är ett vettigt val och ganska givet är då Mazda 323 en av de kandidater som utmärker sig mest.
Vi har försökt hitta andra bilar.
En Colt GTi, 1992-1996 hade varit grymt kul att köra men vi kan inte hitta dem för 5000 kr.
Inte ens för 5000 otroligt hårt prutade kronor.
En Honda Civic eller CRX hade varit riktigt fint.
Och som minst med 125-hk VTEC-motor.
5000 kr?
Inte omöjligt men då har de haft 42 ägare, ingen över 21 och samtliga har försökt förbättra bilen lite för mycket.
Ska vi gå ifrån våra kriterier?
Ska vi prova något annat än japanskt?
Kan det vara kul att känna hur de drivande hjulen skickar kraften från motorn åt ett helt annat håll än dit vi ska, dvs börja köra bakhjulsdrivet?
Ni som har bra förslag på kul bilar, berätta gärna för oss så ska vi värdera era förslag och kanske, kanske köra något annat i kommande rejs.
Under tiden, försök se er mätta på den här bilen, vi lyckas inte...

Kommentera här
Trackback