Vi trimmar
Självklart vill vi att vår bil ska gå lite bättre än de övriga teamens bilar.
Vi har visserligen aldrig varit snabbast sett till ett enskilt varv men nog känns det bra att göra ännu en omkörning.
Förutom att bilen lättas på allt onödigt jox tillverkarna satsar på att trycka i bilarna så försöker vi höja effekten i motorn.
Vår bil har en dålig konstruktion av luftintag till motorn.
Friskluften tas via ett saxofonliknande rör till luftfilterburken.
Den där saxofonen gör ingen motor lycklig.
Dessutom finns det en resonansburk som mest bara väger och är i vägen så den ryker också.
Hålet till resonansburken ersätts av delar av "saxofonen".
Underdelen av luftfilterlådan sågas upp så att det blir än lättare för luften att ta sig rätt in i motorn.
Originalfiltret brukar vi ersätta med något som renar bra men också släpper igenom luften lätt och ledigt.
Filtermatta till en båtmotor modell jättestor brukar få tjänstgöra de 24 timmarna.
Ungefär så här ser det ut när det är färdigt:

Vi har visserligen aldrig varit snabbast sett till ett enskilt varv men nog känns det bra att göra ännu en omkörning.
Förutom att bilen lättas på allt onödigt jox tillverkarna satsar på att trycka i bilarna så försöker vi höja effekten i motorn.
Vår bil har en dålig konstruktion av luftintag till motorn.
Friskluften tas via ett saxofonliknande rör till luftfilterburken.
Den där saxofonen gör ingen motor lycklig.
Dessutom finns det en resonansburk som mest bara väger och är i vägen så den ryker också.
Hålet till resonansburken ersätts av delar av "saxofonen".
Underdelen av luftfilterlådan sågas upp så att det blir än lättare för luften att ta sig rätt in i motorn.
Originalfiltret brukar vi ersätta med något som renar bra men också släpper igenom luften lätt och ledigt.
Filtermatta till en båtmotor modell jättestor brukar få tjänstgöra de 24 timmarna.
Ungefär så här ser det ut när det är färdigt:

Kommentera här
Trackback