Förre ägaren månade verkligen om bilen...
Vi ser allt fler tecken på hur mån mannen har varit om att bilen ska behålla sitt ursprungliga skic..., nej, utseende.
Här nedan ser ni hur elegant man kan laga rosthål.
Silvertejp fungerar ju alltid och lackerar man sedan noggrant så ser det bra ut på håll.
Det här såg vi givetvis när vi köpte bilen och det enda vi funderar på att åtgärda är att skära bort tejpen som går in över rutan. Ev fixar vi en ny Mazda-dekal också.
Det finns fler rostangrepp på bilen, några är lite värre, särskilt när det kommer till bilens funktion under det kommande 24-timmarsrejset.
Mer om det i kommande inlägg.

Vi har funderat lite på hur vi ska få till en snygg "logga" till teamet.
Vi har en kompis som jobbar med logistik men han hade inte tid att hjälpa till.
Så nu står vi på ruta noll igen.
Är det någon som har några goda idéer så hojta till!
Ha ha. Er 323 är kusligt lik vår egen.
Men snackar vi DOCH nu? Vi körde ju med 89 hästar sist, dvs en 3-dörrars 1.6:a. Det gick att få till 1:56-rundor med den, men vi gör ju inte om det igen om man säger så. I år har vi en 1.8:a. Ni?
Fy faan vad jag ser fram mot racet. Väl mött!
//Erik auf der Vulkteamet
Vi var imponerade av hur väl ni hängde med med er 1.6:a. Särskilt när det svängde var ni riktigt vassa. Givetvis var det svårt för er att hänga med på rakorna men nu blir ni nog farliga...
Vi körde 1:47 som snabbast och räknar med att putsa det en aning till...
Aha! Då snackar vi DOCH motor i er kärra om ni räknar med att putsa tiden. Spännande! Kan väl erkänna att vi också har två kamaxlar i toppen den här gången. Nu ska vi slå rekord!
Jag är faktiskt nöjd med varvtiderna vi fick med 1.6'an. På rakorna var det givetvis värdelöst, men med bra utgång ur kurvorna och rejält mycket senare bromspunkter kunder vi i alla fall minska underläget. Sen gjorde ju regnet att fördelen för motorstarka bilar blev lite mindre. Fast vi lär aldrig komma till start med så få kusar igen.
Även om Pulverkungen hade problem på morgonkvisten så var det en skön känsla att köra om dem ett par gånger. Tror bestämt att jag lyckades passera er också, men det kanske var när ni hade el-problem.
Men 1.47 alltså... ser fram mot att dela första startled med er :-)
//Erik auf der Vulkteamet
Har inget minne av att ni körde om oss... ;-)
Vi funderar mycket på hur vi ska kunna sänka tiden ytterligare.
Bättre körning, senare bromspunkter mm är ju självklart men nog borde det gå att hitta lite mer att göra på bilen också.
Men vi känner inte att det finns mycket kvar att lätta. Nu har vi ju en lättare bil redan från början och det är ju värt en del naturligtvis.